Občanská poradna v Bohumíně
OTEVÍRACÍ DOBA:
- Pondělí 8 – 12 13 –17
- Úterý 8 –12
- Středa 8 –12 13 –17
- Čtvrtek 8 –12
Není potřeba se na schůzku objednávat, přijďte kdykoli Vám to bude vyhovovat, v běžné otevírací době.
Poslední uživatel je přijat 45 minut před koncem otevírací doby.
Těšíme se na vás.
TIP:
Nejvíce rušno je u nás v pondělí. Podle zkušeností víme, že např. v úterky a čtvrtky (dopoledne) zde bývá poměrně prázdno, můžete přijít.
Videoreportáž Občanská poradna k dluhové problematice
____________________________________________________________________________________________________________
S čím vám můžeme pomoci
dluhy, exekuce (splátkové kalendáře, maximální možné srážky z příjmů, návrhy na zastavování exekucí, aj.),
oddlužení (insolvence, osobní bankrot, aj.),
péče o děti (soudní svěření do péče jednomu z rodičů, aj.),
výživné (pro děti, pro manžely, pro rozvedené manžely, aj.),
rozvod manželství aj.
sociální dávky (na jaké dávky máte nárok, pomoc s vyplněním tiskopisů, aj.),
důchody (starobní, invalidní, sirotčí, vdovský/vdovecký, námitky proti nepřiznání důchodu, aj.),
zaměstnanost (hledání nového zaměstnání, práva a povinnosti z pracovněprávního vztahu, povinnosti zaměstnance i zaměstnavatele, nemoc z povolání, pracovní úraz, odškodné, odstupné, aj.),
evidence na úřadu práce (práva a povinnosti uchazeče, odvolání proti vyřazení z evidence, aj.),
majetkoprávní vztahy (darovací smlouvy, společné jmění manželů, podílové spoluvlastnictví, aj.)
ochrana spotřebitele (před praktikami energošmejdů, podomních prodejců, online prodejců, aj.),
trestní záležitosti (žádost o přeřazení do jiné věznice, o zahlazení odsouzení, oznámení o podezření ze spáchání trestného činu, aj.),
nemocenské dávky
zdravotní pojištění (kdy si musím hradit sám a kdy za mne hradí stát, žádost o odpuštění penále na zdr.,pojišťovnu, aj.)
občanské soudní řízení (jak podat návrh k soudu, soudní poplatky, jak probíhá soudní řízení, odvolání, lhůty, aj.)
bydlení (nájem bytu, podnájem bytu, práva a povinnosti nájemce a pronajímatele, skončení nájmu, kauce, aj.)
a jiné.
____________________________________________________________________________________________________________
Služba je poskytována ve vstřícném prostředí viz. fotografie z poradny.
____________________________________________________________________________________________________________
Ohodnoťte nás (Firmy.cz)
___________________________________________________________________________________________________________
Jak probíhá setkání v poradně:
S poradcem projednáte svou obtížnou situaci a společně si ujasníte, čeho chcete dosáhnout. S poradcem hledáte způsoby řešení. Jste obeznámeni, jaká máte práva, povinnosti, možnosti řešení vašeho dotazu. Vy sami se rozhodujete pro výběr z nabídnutých variant. Poradce vám podle potřeby poskytuje podporu a nezbytnou praktickou pomoc např. pomoc s vyplňování tiskopisů, formulářů, sepisování návrhů k soudu, odvolání, dopisy na úřady, exekutory, insolvenční správce, věřitele, apod.. Poradce respektuje váš názor i rozhodnutí. Kdykoliv můžete určit, kterou oblast chcete řešit přednostně. Kdykoli můžete setkání bez udání důvodu ukončit.
____________________________________________________________________________________________________________
Informace pro nového zájemce o službu při vstupu do poradny:
- Přicházíte do Občanské poradny v Bohumíně. Poskytujeme odborné sociální poradenství.
- Každé jedno setkání trvá maximálně 45 minut. Můžete nás navštěvovat opakovaně.
- Poradenství poskytujeme zdarma.
- Klienti jsou u nás vedeni pouze pod přezdívkou, kterou si sami zvolí. Jsme anonymní služba, neuchováváme vaše osobní údaje.
- Zachováváme mlčenlivost o všem, co se při konzultaci dozvíme, nikomu nesdělujeme ani to, že jste poradnu navštívil/a.
(Hlásit musíme, pokud se dozvíme o spáchání trestného činu, neboť máme běžnou ohlašovací povinnost jako každý jiný občan). - Můžeme Vám poskytnout informaci, radu nebo praktickou pomoc.
- Vaše práva: můžete kdykoli ukončit využívání služby bez udání důvodu, můžete podat podnět nebo stížnost nebo pochvalu, a jiné.
- Vaše povinnosti: omluvit se z objednané schůzky, chovat a vyjadřovat se slušně k poradcům i jiným klientům, neničit zde majetek, nepožívat návykové látky.
- Pokud nebudete dodržovat své povinnosti, můžeme vám ukončit službu - vypovědět smlouvu o poskytování poradenství.
- Jestliže souhlasíte s těmito výše uvedenými podmínkami a pokud my váš dotaz budeme moci řešit, je tím uzavřena ústní dohoda o využívání služby mezi vámi a poradnou, která trvá 6 měsíců od vašeho posledního dotazu.
- Výše uvedené body si můžete přečíst také na nástěnce v čekárně.
_____________________________________________________________________________________________________________
Vaše práva a povinnosti v poradně:
PRÁVA:
- Uživatel využívá službu dobrovolně.
- Uživatel může kdykoli ukončit využívání služby, a to bez udání důvodu.
- Uživatel má právo na respektování všech svých rozhodnutí týkajících se využívání služby.
- Uživatel má právo vzít s sebou do čekárny i poradny kočárek, dětské odrážedlo, mokrý deštník.
- Uživatel má právo otevřít hlavní vchodové dveře čekárny, když je zde dusno, anebo rozsvítit světlo, když je zde šero, a to dle vlastního uvážení a po dohodě s ostatními osobami v čekárně.
- V prostorách čekárny a poradny není veřejné WC pro zájemce či uživatele. Tito mohou využít WC na Městském úřadě, který je od poradny vzdálen pět minut pěší chůze.
- Uživatel má právo vědět, které jeho osobní údaje zpracováváme, za jakým účelem, žádat o opravu/omezení/výmaz ohledně svých osobních údajů, podat námitku proti zpracování některých svých osobních údajů či požadovat jejich přenositelnost, podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů ČR.
- Uživatel má právo vyjadřovat se ke způsobu poskytování služby a k její kvalitě. Může tak učinit jmenovitě či anonymně. V čekárně na nástěnce a na webových stránkách poradny charita.cz/dokumenty/ jsou umístěna Pravidla pro podávání a vyřizování podnětů a stížností. Podněty a stížnosti budou sloužit pro další práci poradců a zkvalitňování poskytování služby.
POVINNOSTI :
- Povinností uživatele je chovat se tolerantním a ohleduplným způsobem k ostatním uživatelům a zaměstnancům. Uživatel se nesmí vyjadřovat vulgárně, urážet druhé, vyhrožovat jim, posmívat se, či jinak snižovat důstojnost člověka. Uživatel nesmí nikoho fyzicky napadat.
- Uživatel má povinnost dodržovat pořádek v prostorách čekárny a poradny.
- Uživatel má povinnost chovat se tak, aby neničil majetek poradny, nesmí zcizit cokoli z majetku čekárny, poradny ani majetku jiných uživatelů či poradců.
- Uživatel v prostorách čekárny a poradny nesmí kouřit, požívat alkoholické nápoje nebo omamné látky.
- Uživatel do čekárny a poradny nesmí přivést žádné zvíře, výjimkou je slepecký vodící pes.
- Je-li uživatel objednán na konkrétní den a čas a nemůže se dostavit na objednaný termín, má povinnost omluvit se předem (osobně, telefonicky, emailem).
Porušením výše uvedených povinností ze strany uživatele se jedná o porušení povinností vyplývajících ze smlouvy, což je důvod pro ukončení služby.
Služba je financována vícezdrojově:
- z prostředků Ministerstva práce a sociálních věcí,
- z finančních prostředků Moravskoslezského kraje,
- z finančních prostředků Města Bohumín,
- z darů a sbírek.