Noclehárna sv. Martina
S čím služba může pomoci?
Jedná se především o ztrátu bydlení či ubytování a s tím související:
- absence možnosti přespání,
- absence podmínek pro osobní hygienu,
- omezení či ztráta návyků péče o vlastní osobu,
- ztráta kompetencí při vyřizování osobních záležitostí - vyřízení osobních dokladů, vyřizování na úřadech, péče o své zdraví, hospodaření s financemi, zajišťování bydlení, vyhledávání volných pracovních míst, dobrá spolupráce s úřady, zajištění následných či komerčních služeb,
- ztráta bezpečného prostoru a možnosti ukládat si své osobní věci v bezpečí,
- omezení nebo ztráta pracovních návyků,
- omezení nebo ztráta sociálních a rodinných kontaktů.
Služba noclehárny lidem poskytuje pomoc a podporu, a to s důrazem na individuální přístup, lidskost, úctu a respekt.
Služba Noclehárny sv. Martina je poskytována v době od:
- pondělí až pátek od 19.30 hod. do 9.00 hod.
- sobota, neděle, svátky od 19.3.0 hod. do 7.30 hod.
Zájemci o sociální službu se mohou informovat osobně, telefonicky či e-mailem viz. Kontakty.
Služba je financována vícezdrojově:
- z prostředků Ministerstva práce a sociálních věcí,
- z finačních prostředků Moravskoslezkého kraje,
- z finačních prostředků Města Bohumín,
- z úhrad klientů,
- z darů a sbírek.
Poslání služby:
Sociální služba Noclehárna sv. Martina je určena lidem - mužům a ženám starším 18-ti let, kteří se vlivem nepříznivé sociální situace ocitli bez přístřeší. Naši klienti mají možnost využít nocleh, vyprat a vysušit si své oblečení, umýt se, najíst se. Mohou se s pracovníky poradit o věcech, se kterými si nevědí rady nebo se kterými potřebují pomoci, aby změnili svou životní situaci.
Vymezení nepříznivých sociálních situací, na které služba reaguje:
Ztráta bydlení či ubytování a s tím související:
- absence možnosti přespání
- absence podmínek pro osobní hygienu
- omezení či ztráta návyků péče o vlastní osobu
- ztráta kompetencí při vyřizování osobních záležitostí - vyřízení osobních dokladů, vyřizování na úřadech, péče o své zdraví, hospodaření s financemi, zajišťování bydlení, vyhledávání volných pracovních míst, dobrá spolupráce s úřady, zajištaní následních či komerčních služeb
- ztráta bezpečného prostoru a možnosti ukládat si své osobní věci v bezpečí
- omezení nebo ztráta pracovních návyků
- omezení nebo ztráta sociálních a rodinných kontaktů
Cíle služby:
- Klient, který je vyspaný, odpočatý, umytý, vhodně oblečený - dosáhneme tak, že poskytneme zázemí pro přespání, vykonání hygieny a péče o sebe a své věci
- Klient, který se cítí bezpečně - dosáhneme tím, že poskytneme bezpečný prostor k tomu, aby se klient nestával obětí trestné činnosti (okrádání, vyhrožování, fyzické napadání)
- Klient, který má informace a podporu pro změnu své životní situace - dosáhneme tím, že informujeme o možnostech a pomůžeme k dosažení co největší samostatnosti podle individuálních možností klienta (pomoc s řešením financí, zdraví, osobních dokladů, následných služeb - nízkoprahové centrum, azylový dům, byty s doprovodným sociálním programem a bydlení - ubytovny, komerční bydlení)
- Klient, který se cítí užitečný - dosáhneme tím, že klientovi poskytneme možnost k udržení nebo získání pracovních návyků formou jejich pomoci při chodu noclehárny
Cílová skupina:
Služba je určena mužům a ženám bez přístřeší starším 18-ti let.
Negativní cílová skupina:
- služba není poskytována osobám trvale odkázaným na invalidní vozík.
- osobám nevidomým nebo neslyšícím bez doprovodu a cizincům bez tlumočníka může být služba poskytnuta v nezbytném rozsahu s tím, že situace těchto osob bude řešena se sociální pracovnicí v nejbližší pracovní den
Zásady poskytované služby:
- Respektování důstojnosti – každý člověk je jedinečnou bytostní. Pracovníci ke klientovi přistupují laskavě, bez předsudků
- Respektování svobodné vůle – pracovníci respektují svobodnou vůli klienta při konkrténích krocích v řešení jeho nepříznivé situace
- Individuální přístup – pracovníci přistupují ke klientovi s ohledem na jeho možnosti. Klient si sám určuje rozsah využití nabízených služeb
- Nízkoprahovost – právo na vstup do noclehárny mají všichni klienti, kteří spadají do cílové skupiny. Klient může službu využívat bez předchodzí domluvy, bez doporučení
- Samostatnost – klient je veden podporou a dočasným doprovázením k samostatnosti
Kapacita:
Kapacita činí 15 lůžek pro muže a 5 lůžek pro ženy
Rozsah poskytování základních služeb:
Poskytovatel se zavazuje poskytovat tyto služby:
- poskytnutí podmínek pro osobní hygienu nebo pomoc při osobní hygieně (sprcha, vyprání a vysušení prádla)
- poskytuntí přenocování (nocleh, úklid a výměna ložního prádla)
- základní sociální poradenství (pomoc s vyřizování osobních dokladů, pomoc s finančím hospodařením - ukládání a výběr peněz, pomoc se zajišťováním bydlení, podpora dobré spolupráce s úřady, zajištění následných služeb)
Dále poskytujeme:
- teplý čaj zdarma
- zázemí pro přípravu valstní stravy
- možnost zakoupení jednoduché stravy (instantní polévka, káva)
- možnost zakoupení hygienických potřeb (kompenzační pomůcka, holítko)
- možnost využití pastorační péče
- možnost využití charitního šatníku v nouzové situaci
- možnost využití charitního služebního vozidla v nouzové situaci za poplatek
Doba poskytování služby:
pondělí 19:30-9:00
úterý 19:30-9:00
středa 19:30-9:00
čtvrtek 19:30-9:00
pátek 19:30-9:00
sobota 19:30-7:30
neděle 19:30-7:30
Materiálně-technické podmínky:
Budova je majetkem Městského úřadu Bohumín
Charita Bohumín je nájemcem s uzavřenou nájemní smlouvou pro dlouhodobý pronájem na dobu neurčitou.
Adresa: Drátovenská 198, 735 51 Bohumín – Pudlov.
Pro potřeby noclehárny jsou k dispozici prostory o rozloze cca 100 m2 o těchto místnostech:
- dvě mužské ložnice se třemi sprchovými koupty a dvěmi WC
- jedna ženská ložnice s koupelnou a WC
- zázemní pro zaměstnance
- kuchyňka
- zahrada s venkovním altánem pro terapeutické aktivity
Podávání stížností:
Jakékoliv náměty připomínky či stížnosti bereme jako možnost zlepšení naší služby.
Pravidla pro vyřizování připomínek a stižností
Formulář pro přijetí a řešení připomínky, stížnosti
Ochrana osobních údajů:
Informace pro klienty o zpracování osobních údajů
Formulář pro uplatnění práv subjektu údajů (klienta)