Občanská poradna v Bohumíně

                 Poradna

V Občanské poradně v Bohumíně se BEZPLATNĚ věnujeme lidem, kteří se ocitli v obtížné životní situaci, kterou pociťují jako nepříznivou a nedokáží ji řešit vlastními silami. Poskytujeme jim informace, rady a pomoc k tomu, aby svou situaci vyřešili nebo alespoň zmírnili.

KONTAKT pro vaše dotazy:

_________________________________________________________________________________________________________

OTEVÍRACÍ DOBA: 

  • Pondělí      8 – 12       13 –17
  • Úterý          8 –12          
  • Středa        8 –12       13 –17
  • Čtvrtek       8 –12         

Není potřeba se na schůzku objednávat, přijďte kdykoli Vám to bude vyhovovat, v běžné otevírací době. 
Poslední uživatel je přijat 45 minut před koncem otevírací doby.
Těšíme se na vás. 

TIP: 

Nejvíce rušno je u nás v pondělí. Podle zkušeností víme, že např. v úterky a čtvrtky (dopoledne) zde bývá poměrně prázdno, můžete přijít. 

___

Poradenství poskytujme zdarma, anonymně, s úctou a respektem.
Objednaným klientům se věnujeme: Úterý 15 - 18, Čtvrtek 15 - 18 (úterky a čtvrtky odpoledne pouze sepisujeme insolvenční návrhy po předchozích schůzkách), Pátek 8 - 11.

 

Videoreportáž Občanská poradna k dluhové problematice     

____________________________________________________________________________________________________________

S čím vám můžeme pomoci

dluhy, exekuce (splátkové kalendáře, maximální možné srážky z příjmů, návrhy na zastavování exekucí, aj.),
oddlužení (insolvence, osobní bankrot, aj.),
péče o děti (soudní svěření do péče jednomu z rodičů, aj.),
výživné
(pro děti, pro manžely, pro rozvedené manžely, aj.),
rozvod manželství aj.
sociální dávky (na jaké dávky máte nárok, pomoc s vyplněním tiskopisů, aj.),
důchody (starobní, invalidní, sirotčí, vdovský/vdovecký, námitky proti nepřiznání důchodu, aj.),
zaměstnanost (hledání nového zaměstnání, práva a povinnosti z pracovněprávního vztahu, povinnosti zaměstnance i zaměstnavatele, nemoc z povolání, pracovní úraz, odškodné, odstupné, aj.),
evidence na úřadu práce (práva a povinnosti uchazeče, odvolání proti vyřazení z evidence, aj.),
majetkoprávní vztahy (darovací smlouvy, společné jmění manželů, podílové spoluvlastnictví, aj.)
ochrana spotřebitele (před praktikami energošmejdů, podomních prodejců, online prodejců, aj.),
trestní záležitosti (žádost o přeřazení do jiné věznice, o zahlazení odsouzení, oznámení o podezření ze spáchání trestného činu, aj.),
nemocenské dávky
zdravotní pojištění (kdy si musím hradit sám a kdy za mne hradí stát, žádost o odpuštění penále na zdr.,pojišťovnu, aj.)
občanské soudní řízení (jak podat návrh k soudu, soudní poplatky, jak probíhá soudní řízení, odvolání, lhůty, aj.)
bydlení (nájem bytu, podnájem bytu, práva a povinnosti nájemce a pronajímatele, skončení nájmu, kauce, aj.)
a jiné.

____________________________________________________________________________________________________________

Služba je poskytována ve vstřícném prostředí viz. fotografie z poradny.

____________________________________________________________________________________________________________

   Ohodnoťte nás (Firmy.cz)
___________________________________________________________________________________________________________

Jak probíhá setkání v poradně:

S poradcem projednáte svou obtížnou situaci a společně si ujasníte, čeho chcete dosáhnout. S poradcem hledáte způsoby řešení. Jste obeznámeni, jaká máte práva, povinnosti, možnosti řešení vašeho dotazu. Vy sami se rozhodujete pro výběr z nabídnutých variant. Poradce vám podle potřeby poskytuje podporu a nezbytnou praktickou pomoc např. pomoc s vyplňování tiskopisů, formulářů, sepisování návrhů k soudu, odvolání, dopisy na úřady, exekutory, insolvenční správce, věřitele, apod.. Poradce respektuje váš názor i rozhodnutí. Kdykoliv můžete určit, kterou oblast chcete řešit přednostně. Kdykoli můžete setkání bez udání důvodu ukončit.

____________________________________________________________________________________________________________

Informace pro nového zájemce o službu při vstupu do poradny:

  • Přicházíte do Občanské poradny v Bohumíně. Poskytujeme odborné sociální poradenství. 
  • Každé jedno setkání trvá maximálně 45 minut. Můžete nás navštěvovat opakovaně. 
  • Poradenství poskytujeme zdarma 
  • Klienti jsou u nás vedeni pouze pod přezdívkou, kterou si sami zvolí. Jsme anonymní služba, neuchováváme vaše osobní údaje. 
  • Zachováváme mlčenlivost o všem, co se při konzultaci dozvíme, nikomu nesdělujeme ani to, že jste poradnu navštívil/a.  
    (Hlásit musíme, pokud se dozvíme o spáchání trestného činu, neboť máme běžnou ohlašovací povinnost jako každý jiný občan). 
  • Můžeme Vám poskytnout informaci, radu nebo praktickou pomoc. 
  • Vaše práva: můžete kdykoli ukončit využívání služby bez udání důvodu, můžete podat podnět nebo stížnost nebo pochvalu, a jiné. 
  • Vaše povinnosti: omluvit se z objednané schůzky, chovat a vyjadřovat se slušně k poradcům i jiným klientům, neničit zde majetek, nepožívat návykové látky.
  • Pokud nebudete dodržovat své povinnosti, můžeme vám ukončit službu - vypovědět smlouvu o poskytování poradenství.  
  • Jestliže souhlasíte s těmito výše uvedenými podmínkami a pokud my váš dotaz budeme moci řešit, je tím uzavřena ústní dohoda o využívání služby mezi vámi a poradnou, která trvá 6 měsíců od vašeho posledního dotazu
  • Výše uvedené body si můžete přečíst také na nástěnce v čekárně.

_____________________________________________________________________________________________________________

Vaše práva a povinnosti v poradně:

PRÁVA:

  1. Uživatel využívá službu dobrovolně.
  2. Uživatel může kdykoli ukončit využívání služby, a to bez udání důvodu.
  3. Uživatel má právo na respektování všech svých rozhodnutí týkajících se využívání služby.
  4. Uživatel má právo vzít s sebou do čekárny i poradny kočárek, dětské odrážedlo, mokrý deštník.
  5. Uživatel má právo otevřít hlavní vchodové dveře čekárny, když je zde dusno, anebo rozsvítit světlo, když je zde šero, a to dle vlastního uvážení a po dohodě s ostatními osobami v čekárně.
  6. V prostorách čekárny a poradny není veřejné WC pro zájemce či uživatele. Tito mohou využít WC na Městském úřadě, který je od poradny vzdálen pět minut pěší chůze.
  7. Uživatel má právo vědět, které jeho osobní údaje zpracováváme, za jakým účelem, žádat o opravu/omezení/výmaz ohledně svých osobních údajů, podat námitku proti zpracování některých svých osobních údajů či požadovat jejich přenositelnost, podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů ČR.
  8. Uživatel má právo vyjadřovat se ke způsobu poskytování služby a k její kvalitě. Může tak učinit jmenovitě či anonymně. V čekárně na nástěnce a na webových stránkách poradny charita.cz/dokumenty/ jsou umístěna Pravidla pro podávání a vyřizování podnětů a stížností. Podněty a stížnosti budou sloužit pro další práci poradců a zkvalitňování poskytování služby.

 

POVINNOSTI :

  1. Povinností uživatele je chovat se tolerantním a ohleduplným způsobem k ostatním uživatelům a zaměstnancům. Uživatel se nesmí vyjadřovat vulgárně, urážet druhé, vyhrožovat jim, posmívat se, či jinak snižovat důstojnost člověka. Uživatel nesmí nikoho fyzicky napadat.
  2. Uživatel má povinnost dodržovat pořádek v prostorách čekárny a poradny.
  3. Uživatel má povinnost chovat se tak, aby neničil majetek poradny, nesmí zcizit cokoli z majetku čekárny, poradny ani majetku jiných uživatelů či poradců.
  4. Uživatel v prostorách čekárny a poradny nesmí kouřit, požívat alkoholické nápoje nebo omamné látky.
  5. Uživatel do čekárny a poradny nesmí přivést žádné zvíře, výjimkou je slepecký vodící pes.
  6. Je-li uživatel objednán na konkrétní den a čas a nemůže se dostavit na objednaný termín, má povinnost omluvit se předem (osobně, telefonicky, emailem).

Porušením výše uvedených povinností ze strany uživatele se jedná o porušení povinností vyplývajících ze smlouvy, což je důvod pro ukončení služby.