Občanská poradna v Bohumíně
V Občanské poradně v Bohumíně se věnujeme lidem, kteří se ocitli v obtížné životní situaci, kterou pociťují jako nepříznivou a nedokáží ji řešit vlastními silami. Poskytujeme jim informace, rady a pomoc k tomu, aby svou situaci vyřešili nebo alespoň zmírnili.
KONTAKT pro vaše dotazy:
- Mobil: 739 002 717
- Telefon: 593 035 047
- Email: opbohumin@seznam.cz
- Adresa: Štefánikova 957, Bohumín - Nový Bohumín, 735 81 Mapa. Zde nás najdete.
____________________________________________________________________________________________________________
OTEVÍRACÍ DOBA:
- Pondělí 8 – 12 13 –17
- Úterý 8 –12
- Středa 8 –12 13 –17
- Čtvrtek 8 –12
Není potřeba se na schůzku objednávat, přijďte kdykoli vám to bude vyhovovat, v běžné otevírací době.
Poslední uživatel je přijat 45 minut před koncem provozní doby.
Poradenství poskytujme zdarma, anonymně, s úctou a respektem.
Objednaným klientům se věnujeme: Úterý 15 - 18, Čtvrtek 15 - 18, Pátek 8 - 11.
Těšíme se na vás.
____________________________________________________________________________________________________________
S čím vám můžeme pomoci
dluhy, exekuce (splátkové kalendáře, maximální možné srážky z příjmů, návrhy na zastavování exekucí, aj.),
oddlužení (insolvence, osobní bankrot, aj.),
péče o děti (soudní svěření do péče jednomu z rodičů, aj.),
výživné (pro děti, pro manžely, pro rozvedené manžely, aj.),
rozvod manželství aj.
sociální dávky (na jaké dávky máte nárok, pomoc s vyplněním tiskopisů, aj.),
důchody (starobní, invalidní, sirotčí, vdovský/vdovecký, námitky proti nepřiznání důchodu, aj.),
zaměstnanost (hledání nového zaměstnání, práva a povinnosti z pracovněprávního vztahu, povinnosti zaměstnance i zaměstnavatele, nemoc z povolání, pracovní úraz, odškodné, odstupné, aj.),
evidence na úřadu práce (práva a povinnosti uchazeče, odvolání proti vyřazení z evidence, aj.),
majetkoprávní vztahy (darovací smlouvy, společné jmění manželů, podílové spoluvlastnictví, aj.)
ochrana spotřebitele (před praktikami energošmejdů, podomních prodejců, online prodejců, aj.),
trestní záležitosti (žádost o přeřazení do jiné věznice, o zahlazení odsouzení, oznámení o podezření ze spáchání trestného činu, aj.),
nemocenské dávky
zdravotní pojištění (kdy si musím hradit sám a kdy za mne hradí stát, žádost o odpuštění penále na zdr.,pojišťovnu, aj.)
občanské soudní řízení (jak podat návrh k soudu, soudní poplatky, jak probíhá soudní řízení, odvolání, lhůty, aj.)
bydlení (nájem bytu, podnájem bytu, práva a povinnosti nájemce a pronajímatele, skončení nájmu, kauce, aj.)
a jiné.
____________________________________________________________________________________________________________
Služba je poskytována ve vstřícném prostředí viz. fotografie z poradny.
____________________________________________________________________________________________________________
Ohodnoťte nás (Firmy.cz)
___________________________________________________________________________________________________________
Jak probíhá setkání v poradně:
S poradcem projednáte svou obtížnou situaci a společně si ujasníte, čeho chcete dosáhnout. S poradcem hledáte způsoby řešení. Jste obeznámeni, jaká máte práva, povinnosti, možnosti řešení vašeho dotazu. Vy sami se rozhodujete pro výběr z nabídnutých variant. Poradce vám podle potřeby poskytuje podporu a nezbytnou praktickou pomoc např. pomoc s vyplňování tiskopisů, formulářů, sepisování návrhů k soudu, odvolání, dopisy na úřady, exekutory, insolvenční správce, věřitele, apod.. Poradce respektuje váš názor i rozhodnutí. Kdykoliv můžete určit, kterou oblast chcete řešit přednostně. Kdykoli můžete setkání bez udání důvodu ukončit.
____________________________________________________________________________________________________________
Informace pro nového zájemce o službu při vstupu do poradny:
- Přicházíte do Občanské poradny v Bohumíně, poskytujeme odborné sociální poradenství, jsme sociální pracovnícI.
- Můžeme Vám poskytnout informaci, radu nebo praktickou pomoc.
- Každé naše setkání trvá maximálně 45 minut. Můžete nás navštěvovat opakovaně.
- Poradenství poskytujeme zdarma. (Výjimka - pokud výslovně žádáte kopírovat 2Kč/stránka, nebo telefonovat 3Kč/min.)
- Jsme anonymní služba, tzn., že si nenecháváme žádné vaše osobní údaje, klienti jsou u nás vedeni pouze pod přezdívkou, kterou si sami zvolí.
- Zachováváme mlčenlivost o všech skutečnostech, které se od vás při konzultaci dozvíme, rovněž tak zachováváme mlčenlivost o tom, že jste poradnu navštívil. (Výjimkou je, když se poradce dozví informaci o spáchání trestného činu, pak má běžnou ohlašovací povinnost na Policii, jako každý jiný občan, tak jako i vy.)
- Máte svá práva např. podat připomínku či stížnost, můžete kdykoli ukončit využívání služby bez udání důvodu. Máte ale i povinnosti např. chovat se ohleduplně, neničit majetek poradny, nekouřit zde, nepožívat alkoholické nápoje nebo omamné látky, omluvit se, pokud se nemůžete dostavit na objednaný termín k oddlužení apod. Svá práva a povinnosti najdete na nástěnce v čekárně nebo na webových stránkách poradny.
- Pokud nebudete dodržovat své povinnosti, můžeme vám vypovědět smlouvu o poskytování poradenství.
- Pokud budete souhlasit s těmito našimi podmínkami a pokud my váš dotaz budeme moci řešit, je tím uzavřena ústní dohoda mezi vámi a poradnou. Smlouva o poradenství skončí tři měsíce po vašem posledním dotazu. (Výjimkou je oddlužení, kde smlouva trvá až do povolení oddlužení).
_____________________________________________________________________________________________________________
Vaše práva a povinnosti v poradně:
- Uživatel využívá službu dobrovolně.
- Uživatel může kdykoli ukončit využívání služby, a to bez udání důvodu.
- Uživatel má právo na respektování všech svých rozhodnutí týkajících se využívání služby.
- Uživatel má právo vzít s sebou do čekárny i poradny kočárek, dětské odrážedlo, mokrý deštník.
- V prostorách čekárny a poradny není veřejné WC pro zájemce či uživatele. Tito mohou využít WC na Městském úřadě, který je od poradny vzdálen pět minut pěší chůze.
- Uživatel má právo v čekárně otevřít hlavní vchodové dveře, když je zde dusno, anebo rozsvítit světlo, když je zde šero, a to dle vlastního uvážení a po dohodě s ostatními osobami v čekárně.
- Povinností uživatele je chovat se tolerantním a ohleduplným způsobem k ostatním uživatelům a zaměstnancům. Uživatel nesmí nikomu vyhrožovat, nikoho urážet, ani se posmívat či jinak snižovat důstojnost člověka. Uživatel nesmí nikoho fyzicky napadat.
- Uživatel má povinnost dodržovat pořádek ve všech prostorách čekárny a poradny.
- Uživatel má povinnost chovat se tak, aby neničil majetek poradny, nesmí zcizit cokoli z majetku poradny ani majetku jiných uživatelů.
- Uživatel v prostorách čekárny a poradny nesmí kouřit, požívat alkoholické nápoje nebo omamné látky.
- Uživatel do čekárny a poradny nesmí přivést žádné zvíře, výjimkou je slepecký vodící pes.
- Uživatel má právo na výpis ze Záznamového archu vedeném poradnou v elektronické podobě.
- Uživatel má právo vyjadřovat se ke způsobu poskytování služby a k její kvalitě. Může tak učinit jmenovitě či anonymně. V čekárně na nástěnce a na webových stránkách poradny charita.cz/obcanska-poradna/ jsou umístěna Pravidla pro podávání a vyřizování podnětů, připomínek a stížností. Připomínky, pochvaly nebo stížnosti budou sloužit jako podněty pro další práci poradců a zkvalitňování poskytování služby.
- Je-li uživatel objednán k sepsání insolvenčního návrhu na konkrétní den a čas, a nemůže-li se dostavit na objednaný termín, má povinnost omluvit se (osobně nebo tel.) nejpozději do 12:00 hod. toho dne, na který je objednán. Jinak se jedná o porušení povinností vyplývajících ze smlouvy, což je důvod pro ukončení služby.