Další informace o službě
Ceník
|
Pomůcka |
půjčovné za den |
vratná záloha |
|
invalidní vozík |
20 Kč |
500 Kč |
|
chodítko hliníkové |
10 Kč |
200 Kč |
|
chodítko vysoké s kolečky |
20 Kč |
500 Kč |
|
chodítko s košíkem |
10 Kč |
200 Kč |
|
lůžko elektrické polohovací s matrací a hrazdičkou |
30 Kč |
1 500 Kč |
|
matrace antidekubitní aktivní |
10 Kč |
300 Kč |
|
jídelní/servírovací stolek |
10 Kč |
500 Kč |
|
toaletní stolek/křeslo |
10 Kč |
300 Kč |
|
sedátko do vany/židlička do sprchy |
5 Kč |
200 Kč |
|
mobilní koupací vana |
10 Kč |
500 Kč |
|
nádstavec na WC |
5 Kč |
100 Kč |
|
nafukovací umyvadlo na mytí vlasů |
5 Kč |
100 Kč |
Manipulační poplatek při dovozu/odvozu a montáž/demontáž pomůcky (elektrické polohovací postele) činí 400,- Kč. Dopravu zajišťujeme do vzdálenosti 20 km od Půjčovny kompenzačních pomůcek. Poplatek za dopravu činí 10 kč/ km jízdy (tam i zpět).
Vratná kauce je splatná při podpisu smlouvy, a to v hotovosti v Půjčovně kompenzačních pomůcek.
Pomůcky jsou zapůjčovány na základě písemné smlouvy. Na jednu smlouvu s klientem lze zapůjčit až 5 kompenzačních pomůcek.
Bankovní spojení: 1724906339/0800, variabilní symbol: dle smlouvy o zapůjčení kompenzační pomůcky. Vyúčtování probíhá vždy jednou měsíčně za předcházející měsíc.
Ceník je platný od 1.10.2025
Provozní řád
I. Obecná ustanovení
Provozovatel: Charita Bohumín, Štefánikova 957, 735 81, Bohumín, IČ: 66182565
Adresa půjčovny: Slezská 295, 735 81 Bohumín – Starý Bohumín
Provozní doba: pondělí až pátek 9.00 až 14.00
Odpovědná osoba: Jana Mezerová; pujcovna.kp@bohumin.charita.cz; 734 746 591
II. Specifikace klienta
Klientem je osoba, s níž je jako s nájemcem uzavřena Smlouva o nájmu movité věci, za účelem zajištění některé z nabízených podpůrných, kompenzačních nebo zdravotních pomůcek.
S klienty půjčovny je uzavřena písemná Smlouva o nájmu movité věci, a to na dobu, kterou danou pomůcku klient potřebuje anebo do doby, než danou kompenzační pomůcku poskytne zdravotní pojišťovna. Při uzavření smlouvy sděluje klient své jméno, adresu, telefon, e-mail. Údaje klienta jsou kontrolovány dle občanského průkazu. Klient může smlouvu ukončit kdykoliv bez udání důvodu.
III. Povinnosti provozovatele
Provozovatel (Charita Bohumín) se zavazuje:
- půjčovat čistou a dezinfekci ošetřenou pomůcku,
- před zapůjčením zkontrolovat, zda je pomůcka funkční,
- seznámit klienta s obsluhou pomůcky, názorně předvést manipulaci s pomůckou, způsob jejího použití,
- zajistit dovoz a odvoz kompenzační pomůcky elektrické polohovací postele,
- seznámit klienta s obsahem smlouvy, se způsobem platby a ochranou osobních údajů,
- vést evidenci zapůjčených pomůcek a klientů,
- udržovat prostory půjčovny bezpečné, čisté a uklizené.
IV. Povinnosti klienta
Povinností klienta je:
- používat pomůcku k účelu, k němuž je určena,
- pečovat o pomůcku tak, aby nedošlo k jejímu poškození, zničení nebo odcizení,
- v případě zapůjčení kompenzační pomůcky elektrické polohovací postele je povinen mít připravený prostor ve své domácnosti pro instalaci této pomůcky,
- řádně platit úhradu za zapůjčení kompenzační pomůcky v termínech a výši uvedené ve Smlouvě, a to buď hotově, nebo bezhotovostním převodem na účet Charity Bohumín,
- uhradit cenu opravy, byla-li pomůcka po dobu trvání nájmu poškozena,
- uhradit pořizovací cenu pomůcky (s přihlédnutím k opotřebení), byla-li pomůcka zcela zničena nebo odcizena,
- uhradit poplatek ve výši 100,- Kč, pokud byla pomůcka vrácena znečištěná,
- klient se zavazuje neprovádět žádné úpravy a opravy pomůcky,
- klient je povinen ohlásit všechny změny, týkající se kontaktních informací (změna bydliště, telefonní kontakt, e-mail),
- klient je povinen vrátit pomůcku ihned, jakmile ji nebude potřebovat, nejpozději, bez zbytečného odkladu, po ukončení nájmu,
- předat pomůcku ve stavu, v jakém ji převzal, s ohledem na obvyklé opotřebení,
- na vrácení větších pomůcek (např. elektrická polohovací postel) je klient povinen se telefonicky předem domluvit - dohodnout konkrétní datum a čas vrácení.
- v případě zapůjčování kompenzační pomůcky – elektrické polohovací postele je klient povinen mít připraven prostor pro umístění pomůcky.
V. Úhrada za půjčení
Cena půjčovného se řídí platným ceníkem a klient je vždy o její výši informován. Provozovatel je oprávněn vyžadovat při zapůjčení zaplacení kauce, která je klientovi v plné výši vrácena při navrácení půjčené pomůcky v případě dodržení povinností klienta vyplývající ze Smlouvy o nájmu movité věci. Tato kauce může být krácena v případě nedodržení povinností klienta vyplývající ze Smlouvy o nájmu movité věci (z důvodu zničení nebo znečištění pomůcky, dluhu). V případě změny ceníku je provozovatel povinen tuto změnu oznámit klientům s dostatečným předstihem (1 měsíc předem), a klient se pak může rozhodnout, zda chce v pronájmu pokračovat nebo nikoliv.
Nájemné je hrazeno měsíčně, v souladu se Smlouvou o nájmu movité věci.
Klient má možnost platit:
- hotově v Půjčovně pomůcek (Bohumín – Starý Bohumín, Slezská 295) v její provozní době,
- převodem na účet provozovatele (číslo účtu, požadovaná částka a další informace jsou zasílány klientovi na e-mail, nebo SMS zprávou).
Při nedodržení termínu platby nebo při zjištění nedoplatku je klient nejprve telefonicky upozorněn na prodlení v platbě. V případě, že na tuto výzvu do jednoho kalendářního měsíce nereaguje, je opětovně upozorněn na nezaplacení, a to písemně se stanovením termínu úhrady. Pokud klient ani na základě této výzvy dlužnou částku neuhradí, bude to považováno za důvod k ukončení Smlouvy o nájmu movité věci a dále mohou být podniknuty příslušné právní kroky k vymožení dlužné částky.
Klientovi, kterému vznikl dluh, provozovatel může umožnit nastavení splátkového kalendáře, a to ve formě písemné dohody, v níž se provozovatel a klient dohodnou na výši jednotlivých splátek, termínech a způsobu jejich splácení.
VI. Úhrada nedoplatku při vrácení pomůcek
Při vrácení pomůcek má klient možnost uhradit na místě v hotovosti aktuální nedoplatek za využití půjčených pomůcek, včetně poplatku za jejich využívání v měsíci vrácení. Výše poplatku bude vypočtena na základě platného ceníku.
VII. Závěrečné ustanovení
Provozní řád je platný od 1. 10. 2025. Provozní řád je k nahlédnutí v Půjčovně pomůcek a na webových stránkách Charity Bohumín.
Historie
Tuto doplňkovou službu začala Charita Bohumín provozovat v červnu roku 2002 v Charitním domě pokojného stáří sv. Františka. Od března 2020 je půjčovna přemístěna do odlehčovací služby Charitního domu sv. Kláry ve Starém Bohumíně.