Další informace o službě

Ceník

Pomůcka

půjčovné za den

vratná záloha

invalidní vozík

20 Kč

500 Kč

chodítko hliníkové

10 Kč

200 Kč

chodítko vysoké s kolečky

20 Kč

500 Kč

chodítko s košíkem

10 Kč

200 Kč

lůžko elektrické polohovací s matrací a hrazdičkou

30 Kč

1 500 Kč

matrace antidekubitní aktivní

10 Kč

300 Kč

jídelní/servírovací stolek

10 Kč

500 Kč

toaletní stolek/křeslo

10 Kč

300 Kč

sedátko do vany/židlička do sprchy

5 Kč

200 Kč

mobilní koupací vana

10 Kč

500 Kč

nádstavec na WC

5 Kč

100 Kč

nafukovací umyvadlo na mytí vlasů

5 Kč

100 Kč

Manipulační poplatek při dovozu/odvozu a montáž/demontáž pomůcky (elektrické polohovací postele) činí 400,- Kč. Dopravu zajišťujeme do vzdálenosti 20 km od Půjčovny kompenzačních pomůcek. Poplatek za dopravu činí 10 kč/ km jízdy (tam i zpět).

Vratná kauce je splatná při podpisu smlouvy, a to v hotovosti v Půjčovně kompenzačních pomůcek.

Pomůcky jsou zapůjčovány na základě písemné smlouvy. Na jednu smlouvu s klientem lze zapůjčit až 5 kompenzačních pomůcek.

Bankovní spojení: 1724906339/0800, variabilní symbol: dle smlouvy o zapůjčení kompenzační pomůcky. Vyúčtování probíhá vždy jednou měsíčně za předcházející měsíc.

Ceník je platný od 1.10.2025

Provozní řád

I.      Obecná ustanovení

Provozovatel:                                     Charita Bohumín, Štefánikova 957, 735 81, Bohumín, IČ: 66182565

Adresa půjčovny:                               Slezská 295, 735 81 Bohumín – Starý Bohumín

Provozní doba:                                   pondělí až pátek 9.00 až 14.00

Odpovědná osoba:                           Jana Mezerová; pujcovna.kp@bohumin.charita.cz; 734 746 591

II.      Specifikace klienta

Klientem je osoba, s níž je jako s nájemcem uzavřena Smlouva o nájmu movité věci, za účelem zajištění některé z nabízených podpůrných, kompenzačních nebo zdravotních pomůcek.

S klienty půjčovny je uzavřena písemná Smlouva o nájmu movité věci, a to na dobu, kterou danou pomůcku klient potřebuje anebo do doby, než danou kompenzační pomůcku poskytne zdravotní pojišťovna. Při uzavření smlouvy sděluje klient své jméno, adresu, telefon, e-mail. Údaje klienta jsou kontrolovány dle občanského průkazu. Klient může smlouvu ukončit kdykoliv bez udání důvodu.

III.       Povinnosti provozovatele

Provozovatel (Charita Bohumín) se zavazuje:

  • půjčovat čistou a dezinfekci ošetřenou pomůcku,
  • před zapůjčením zkontrolovat, zda je pomůcka funkční,
  • seznámit klienta s obsluhou pomůcky, názorně předvést manipulaci s pomůckou, způsob jejího použití,
  • zajistit dovoz a odvoz kompenzační pomůcky elektrické polohovací postele,
  • seznámit klienta s obsahem smlouvy, se způsobem platby a ochranou osobních údajů,
  • vést evidenci zapůjčených pomůcek a klientů,
  • udržovat prostory půjčovny bezpečné, čisté a uklizené.

IV. Povinnosti klienta

   Povinností klienta je:

  • používat pomůcku k účelu, k němuž je určena,
  • pečovat o pomůcku tak, aby nedošlo k jejímu poškození, zničení nebo odcizení,
  • v případě zapůjčení kompenzační pomůcky elektrické polohovací postele je povinen mít připravený prostor ve své domácnosti pro instalaci této pomůcky,
  • řádně platit úhradu za zapůjčení kompenzační pomůcky v termínech a výši uvedené ve Smlouvě, a to buď hotově, nebo bezhotovostním převodem na účet Charity Bohumín,
  • uhradit cenu opravy, byla-li pomůcka po dobu trvání nájmu poškozena,
  • uhradit pořizovací cenu pomůcky (s přihlédnutím k opotřebení), byla-li pomůcka zcela zničena nebo odcizena,
  • uhradit poplatek ve výši 100,- Kč, pokud byla pomůcka vrácena znečištěná,
  • klient se zavazuje neprovádět žádné úpravy a opravy pomůcky,
  • klient je povinen ohlásit všechny změny, týkající se kontaktních informací (změna bydliště, telefonní kontakt, e-mail),
  • klient je povinen vrátit pomůcku ihned, jakmile ji nebude potřebovat, nejpozději, bez zbytečného odkladu, po ukončení nájmu,
  • předat pomůcku ve stavu, v jakém ji převzal, s ohledem na obvyklé opotřebení,
  • na vrácení větších pomůcek (např. elektrická polohovací postel) je klient povinen se telefonicky předem domluvit - dohodnout konkrétní datum a čas vrácení.
  • v případě zapůjčování kompenzační pomůcky – elektrické polohovací postele je klient povinen mít připraven prostor pro umístění pomůcky.

V.      Úhrada za půjčení

Cena půjčovného se řídí platným ceníkem a klient je vždy o její výši informován. Provozovatel je oprávněn vyžadovat při zapůjčení zaplacení kauce, která je klientovi v plné výši vrácena při navrácení půjčené pomůcky v případě dodržení povinností klienta vyplývající ze Smlouvy o nájmu movité věci. Tato kauce může být krácena v případě nedodržení povinností klienta vyplývající ze Smlouvy o nájmu movité věci (z důvodu zničení nebo znečištění pomůcky, dluhu). V případě změny ceníku je provozovatel povinen tuto změnu oznámit klientům s dostatečným předstihem (1 měsíc předem), a klient se pak může rozhodnout, zda chce v pronájmu pokračovat nebo nikoliv.

Nájemné je hrazeno měsíčně, v souladu se Smlouvou o nájmu movité věci.

Klient má možnost platit:

  • hotově v Půjčovně pomůcek (Bohumín – Starý Bohumín, Slezská 295) v její provozní době,
  • převodem na účet provozovatele (číslo účtu, požadovaná částka a další informace jsou zasílány klientovi na e-mail, nebo SMS zprávou).

Při nedodržení termínu platby nebo při zjištění nedoplatku je klient nejprve telefonicky upozorněn na prodlení v platbě. V případě, že na tuto výzvu do jednoho kalendářního měsíce nereaguje, je opětovně upozorněn na nezaplacení, a to písemně se stanovením termínu úhrady. Pokud klient ani na základě této výzvy dlužnou částku neuhradí, bude to považováno za důvod k ukončení Smlouvy o nájmu movité věci a dále mohou být podniknuty příslušné právní kroky k vymožení dlužné částky.

Klientovi, kterému vznikl dluh, provozovatel může umožnit nastavení splátkového kalendáře, a to ve formě písemné dohody, v níž se provozovatel a klient dohodnou na výši jednotlivých splátek, termínech a způsobu jejich splácení.

VI.      Úhrada nedoplatku při vrácení pomůcek

Při vrácení pomůcek má klient možnost uhradit na místě v hotovosti aktuální nedoplatek za využití půjčených pomůcek, včetně poplatku za jejich využívání v měsíci vrácení. Výše poplatku bude vypočtena na základě platného ceníku.

VII.     Závěrečné ustanovení

Provozní řád je platný od 1. 10. 2025. Provozní řád je k nahlédnutí v Půjčovně pomůcek a na webových stránkách Charity Bohumín.

Historie

Tuto doplňkovou službu začala Charita Bohumín provozovat v červnu roku 2002 v Charitním domě pokojného stáří sv. Františka. Od března 2020 je půjčovna přemístěna do odlehčovací služby Charitního domu sv. Kláry ve Starém Bohumíně.