Další informace o službě
Poslání
Posláním nízkoprahového denního centra je poskytování podpory a zázemí osobám bez přístřeší v nepříznivé sociální situaci. Nepříznivou sociální situací se rozumí absence podmínek pro uspokojení základních potřeb – hygiena, strava, naplňování vlastních práv.
Cíle
Cílem služby je klient, který má
- uspokojeny základní potřeby (jídlo, tekutiny, hygiena)
- individuální podporu, pomoc a podmínky k aktivnímu a co nejvíce samostatnému řešení své životní situace a k obnově sociálních vazeb (informace, komunikace, kontakt)
Zásady
- Důstojnost – pracovníci přistupují ke klientovi bez předsudků
- Respektování svobodné volby – pracovníci respektují svobodnou volbu klienta při řešení jeho životní situace
- Individuální přístup – pracovníci ke klientovi přistupují s ohledem na jeho možnosti a schopnosti, kdy on sám si určuje rozsah využití nabízených služeb
- Týmová spolupráce – pracovníci při poskytování služby vzájemně spolupracují a předávají si informace o klientovi a průběhu služby
- Poskytování odborné služby – pracovníci se průběžně odborně vzdělávají, dbají na celoživotní profesní růst, získané znalosti si navzájem předávají a zavádějí je do praxe
Podněty, pochvaly, stížnosti
Chcete nám pomoci zkvalitňovat službu, náte nějaký návrh, námět, podnět, pochvalu nebo i stížnost?
Více najdete na Dokumenty
Ceník
Služba je poskytovaná bezplatně
Cílová skupina
Cílovou skupinou jsou muži a ženy starší 18 ti let, kteří se ocitli bez přístřeší a jsou mobilní.
Místo, doba a rozsah poskytování služby
- Místo: adresa Drátovenská 197, Bohumín - Pudlov.
- Doba: otevřeno pondělí až pátek od 9.00 do 13.00 hod., víkendy a svátky zavřeno
- Rozsah:
POSKYTOVANÉ ZÁKLADNÍ ČINNOSTI
1) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
- umožnění celkové hygieny těla
- pomoc při osobní hygieně
2) poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
- vytvoření podmínek pro přípravu stravy
- poskytnutí stravy odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování
- tato základní činnost může být zajišťována jen v rozsahu 1 úkonu
3) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob
Klient může využít
- teplý čaj zdarma
- zázemí pro přípravu vlastní stravy (pracovní plocha se základním kuchyňským vybavením, mikrovlnná trouba)
- možnost zakoupení jednoduché stravy (instantní polévka, káva)
- charitní šatník v případě individuální potřeby
Historie
Tato ambulantní sociální služba byla otevřena v roce 2009.